My First Blog

Sunday, April 3, 2011

Kenapa Berat Sangat

"...Selalu berfikir positif dan pandang jauh kehadapan..."

"...Setiap apa yang berlaku mesti ada hikmah tersembunyi..."

Huhhh!!! kalau setakat sebut memang nampak senang. Tapi bagi orang yang merasa aargghh!!! baru tahu macam mana. Orang lain nampak macam biasa. Kebanyakan orang anggap macam raja lawak kot. Memanglah, kalau aku pun takkan tau apa orang lain itu rasa. Samalah dengan keadaan yang sedang berlaku. Bagi sesiapa yang pernah merasa dan sedang merasa macam apa yang aku rasa, memang payah nak diungkapkan dengan sekadar berkata-kata. Seksa bebbbb!!!!!

Alhamdulillah... hikmah yang tersembunyi sudah mula nampak tetapi disudut hati yang tersembunyi, aku nak lihat depan mata sendiri. Sering dibayangi rasa takut dan resah kerana terlalu bimbang apabila memikirkan sejauh mana aku boleh bersabar dan bertenang. Aku manusia biasa dan makin lama makin tidak boleh bertahan lagi. Nak sabar dan bertahanan sampai bila. Kalau orang lain, belum tentu mereka boleh bersabar dan bertahan selama ini. Aku rasa tahap kesabaran dah sampai ke penghujungnya. Bila-bila masa boleh meletus bara api dan boleh jadi tsunami 35 meter kalau tak boleh kawal diri. Kali ni, terlalu berat dan sungguh hebat dugaan serta cabaran yang dihadapi. Silap-silap boleh hilang pedoman kalau terleka dengan mainan amarah.

Argghhh!!!!!!!!!!!! kenapa berat sangat!!!!!!!!!!!!!!

No comments: