My First Blog

Wednesday, February 6, 2013

Lamanya!!!

Memang lama betul. Setahun lebih tak update blog sampai lupa password. Blog ni akan dihidupkan kembali. Banyak perkara akan dibicara. Alhamdulillah... setelah setahun 4 bulan berada kembali di Malaysia, banyak perkara aku belajar. Baru aku benar-benar sedar bahawa betapa banyaknya peluang hidup kat Malaysia ni. Kita je tak sedar atau buat-buat tak sedar mungkin jugak sengaja tak mau ambil tau tentang apa jua peluang yang ada. Kalau nak kira-kira balik semua peluang tu, tak yah pergi posting luar negara pun takpa. Insyaallah... dengan apa yang sedang dibuat, hasilnya lebih baik daripada terpaksa berkelana di luar negara. Macam kes nazmi faiz lah pulak.

Alhamdulillah... aku diketemukan dengan peluang perniagaan yang tidak pernah terfikir aku akan buat dalam hidup aku iaitu berniaga emas & perak. Perniagaan HPA secara sambil kecil-kecilan jugak masih bertahan. Tiba-tiba malam ni dijodohkan pulak dengan MyRightAd yang begitu mudah dan senang untuk menjana pendapatan tambahan apatah lagi untuk orang macam aku yang tak reti bercakap dengan orang memang sangat-sangat sesuai. Terlalu banyak peluang untuk tingkatkan taraf hidup kat Malaysia ni. Terlalu banyak. Kalau nak tahu maklumat lanjut tentang ketiga-tiga perniagaan yang aku buat, sila layari laman web di ruangan laman urus niaga.

Masih dalam dilema sama ada nak terus berkhidmat di kementerian sekarang atau mencari arah angin baru yang mungkin lebih segar. Keputusan yang cukup berat untuk dibuat. Kedua-dua keputusan ini cukup penting demi masa depan. Kedua-duanya ada kelebihan dan kekurangan. Setakat ini masih lebih kepada mencari angin baru... makin hari makin kuat perasaan nak tukar arah ni macam tak sabar-sabar dah. Tapi masih juga mahu bersabar dan buat pertimbangan sebaik-baiknya. Insyaallah... akan ada petunjuk yang jelas dalam masa terdekat ini. Tetap berpegang kepada kepercayaan takdir Allah SWT... rezeki ada di mana-mana.



No comments: