My First Blog

Sunday, September 4, 2011

Sebulan Yang Mencabar

Insyaallah... sebulan saja lagi untuk cecah kaki di bumi Malaysia. Alhamdulillah... berkat doa kedua ibu bapa, isteri, anak-anak dan seluruh ahli keluarga serta jasa baik pihak kementerian, akhirnya aku diluluskan untuk balik berkhidmat semua di Malaysia.

Meskipun ada sebulan saja lagi tempoh yang hendak ditempuh, terasa cabaran yang bakal dihadapi bukan sebarangan. Baru sahaja selesai mengalami dan menyelesaikan saat-saat dan detik-detik kritikal serta tegang bulan lepas apabila dihadapkan dengan isu keldai dadah yang ditambah lagi bahangnya dengan peristiwa seorang lagi rakyat Malaysia yang hampir-hampir menjadi mangsa. Namun, kuasa Allah SWT telah memudahkan segala-galanya. Cuma tak pasti lagi apa yang bakal berlaku sebaik saja kaki aku cecah semula di Wisma Putra.

Enjin dah mula dihidupkan bermula semalam. Disambung lagi pada hari ini. Berusaha untuk mula menyelesaikan urusan di rumah dan pejabat satu persatu. Tetapi, dengan keadaan kesihatan yang agak membimbangkan, apa yang dikhuatiri telah terjadi. Baru je buat sikit untuk dua hari ni tapi dah mula terasa sakitnya. Entah macam mana nak teruskan untuk sebulan lagi. Banyak lagi yang nak diselesaikan. Insyaallah... boleh lah buat pelan-pelan.

Mulai hari ni, nak fokus untuk habiskan sebulan lagi sisa-sisa kehidupan di bumi Peru ni. San Isidro, Lima Peru bakal ditinggalkan. Insyaallah...

No comments: